#packaging #design #julesverne #chia #protein #ilustration #byMAISON
De serie verpakkingen voor chia- en proteïnepap is gebaseerd op het veelvoorkomende beeldmotief van de vliegende jongen in de luchtballon. Ons doel was om een warm, aansprekend en zacht ontwerp te creëren met karakteristieke en duidelijk herkenbare elementen. Onze klant wilde alle visuele clichés vermijden die tegenwoordig vaak op de Slowaakse markt worden gepresenteerd. Met veel plezier hebben we alle houten texturen en het schikken van ingrediënten in speelse vormen vermeden. We hebben besloten om een verpakking te creëren waarvan de visuele identiteit kan worden aangepast aan de huidige trends in visuele communicatie en kan dienen als een tijdloos element, dat zal worden gebruikt als hoeksteen voor het merk.
Waarom koos onze creatief directeur het motief van de vliegende jongen in een luchtballon voor de verpakking van de instant pap?
Het instant ontbijt in kleine porties is ideaal voor elk avontuur. Hier zien we het verband met het lezen van de verhalen van Jules Verne, die deel uitmaakten van onze kindertijd. De korte roman Vijf weken in de ballon was de inspiratie voor onze illustrator, die besloot om de jongen in de ballon te zetten in plaats van de victoriaanse reizigers. De handgemaakte illustratie geeft de verpakking een zeker gevoel van vakmanschap, wat altijd een gunstige factor is voor elk visueel werk.