#logo #branding #packaging #pumpa #evcharging
Bij het verlaten van Praag kun je eindelijk je Tesla in alle rust opladen, wat gebraden kip en vers brood naar binnen gooien en op weg gaan naar het huisje op de 6 km lange D1 bij Pruhonice. Het PUMPA-concept is het eerste in zijn soort in Tsjechië. Het combineert gastro met elektrisch opladen. De locatie van het project is een enorm voordeel. Heel lang was er geen voorziening aan de uitgang van de stad waar je snel wat eten mee kon nemen voor onderweg. De enige uitzondering was een weggestopt fastfoodfiliaal van een Amerikaanse keten.
Onze opdracht was om een logo en visuele identiteit te creëren voor het hele concept. We zijn lange tijd betrokken geweest bij de voorbereiding en we zijn erg blij met het resultaat. De klant koos voor een moderne en zelfverzekerde aanpak. Onderdeel van de oplossing die we leverden was het vinden van leveranciers voor alle verpakkingsmaterialen, van inpakpapier tot papieren zakken en koffiebekers. Alle verpakkingsmaterialen werden voorzien van onze kenmerkende projectbranding.
De visuele identiteit is gebaseerd op een kenmerkende typografie en twee parallelle lijnen. Het logo is vervormd en gedraaid om een dynamische indruk te wekken. Het hele project is immers ontworpen voor mensen die in beweging zijn. De branding wordt later gereduceerd tot het iconische P-symbool met afgeknotte horizontale lijnen die elkaar aanvullen en een oneindig patroon vormen op grotere oppervlakken.