#digital #painting #illustration #x-mas #chocolate #packaging #byMAISON
Dit project is vanaf het begin snel van de grond gekomen. We lanceerden het in mei 2018, ook al was de kersttijd niet dichtbij. Als het gaat om marketing en reclame voor bepaalde feestdagen zoals Kerstmis, moeten graphics een beetje worden voorbereid voordat de sneeuw komt. (Tenminste, dat zou het geval moeten zijn!)
Digitaal schilderen is een vorm van illustratie die het beste uit traditioneel schilderen en olieverf haalt. Digitaal schilderen geeft ons de flexibiliteit en de mogelijkheid om het hele creatieve proces te bewerken. Als creatief directeur houd ik er niet van om het werk van mijn collega’s te bewerken als er iets mis zou gaan. Daniel, onze interne illustrator heeft hier een sterke mening over. Aan het begin van dit project hebben we een tijdje onderzocht hoe we iets unieks willen creëren met betrekking tot de kerstvakantie. Daniel brengt de illustratie en het project als geheel continu in beweging door zijn vakmanschap en artistieke gevoel. We zijn erg blij met dit project. Onze klanten zijn net zo enthousiast! Voor het verpakkingsontwerp van deze kleine doosjes chocolade wilden we moderne stileringen creëren. We wilden een mooi gevoel van kerstvreugde in het verpakkingsontwerp brengen.
Op het eerste gezicht is het duidelijk dat de illustratie van de kerstman het verpakkingsontwerp domineert. De achtergrond wordt verder onderdrukt met basisinformatie over het product. We kozen voor een sneeuwwit tafereel, met fijne gouden elementen en een dun, elegant en fijn lettertype. De binnenkant van de verpakking heeft een gouden metallic kleur. Elke chocolade is vervolgens verpakt in een kleine smakelijke wikkel. Elk stuk is ook visueel verbonden met het kerstthema en blijft lang mooi in de doos. We wensen je alvast een Vrolijk Kerstfeest, ook al is het nog zomer!