#packaging #design #tvaroh #curd #byMAISON
Verpakkingsontwerp voor een serie gearomatiseerde kazen
Na het succes van het herontwerp van de Cottage Cheese productlijn, benaderde Rajo a.s. ons om het verpakkingsontwerp en de algemene uitstraling van het nieuwe product, Fit Cottage Cheese, voor te bereiden. De doelgroep was wederom jonge en dynamische mensen die een actieve en gezonde levensstijl prefereren. Rajo’s Fit Cottage Cheese is uniek vanwege het lage vetgehalte en het verhoogde eiwitgehalte.
Paarse identiteit als ondersteunend element voor FIT-producten.
Ons idee was om een onderscheidend verpakkingsontwerp te maken dat veel aandacht zou trekken naar dit nieuwe product in de schappen. Daarom kozen we voor een onconventionele paarse kleur als basis voor alle smaken van het product. Op deze manier verschilt de kleur van het product niet per soort en wordt de indruk van de plaatsing in het schap niet doorbroken door de verschillende kleuren. Rajo steunde ons idee en we konden doorgaan met het selecteren van een sterk gestileerde typografie, het creëren van het logo en het verfijnen van het algemene productconcept tot de uiteindelijke versie.
Van het idee tot de print en de visualisaties.
De oplossing die we leverden omvatte niet alleen het idee, het grafisch ontwerp van visuals en drukwerk, maar ook de uiteindelijke 3D-visualisatie van het product. Ten opzichte van de originele verpakking die voor Cottage Cheese werd gebruikt, werd deze aangevuld met een aangepaste transparante plastic hoes met een slim geplaatst lepeltje. Dit hebben we tot in detail gemodelleerd en ingepast in de uiteindelijke visualisatie.
De samenwerking met Rajo a.s. was wederom geweldig en we kijken uit naar het volgende gezamenlijke project, dat volgens ons net zo succesvol zal zijn als de vorige.