Logo ontwerp en verpakkingsontwerp begint met een gemeenschappelijk idee
Over plezier in je werk gesproken! Wij houden van onze huisdieren en alles wat met hen te maken heeft. Daarom werkten we nog gepassioneerder aan de merkontwikkeling voor deze producent van hondenvoer dan aan typisch voedsel – niet om de hele industrie de schuld te geven, maar je kunt er tenslotte overvoerd door raken. We begonnen met de merknaam die onze klant opgaf en de rest liet hij over aan onze creativiteit. Het product wordt gepositioneerd tussen goedkope merken. Deze hebben op lokale markten te lijden onder slechte graphics, een slecht logo en een slecht verpakkingsontwerp. Het was heel eenvoudig om iets te maken dat tussen hen in zou opvallen, maar dat weerhield ons er niet van om net zoveel moeite te doen als wanneer de concurrentie groter zou zijn. We gingen helemaal los en creëerden een rauwe, moderne en fris ogende visuele communicatie voor het hele project. Het logo-ontwerp werd overgelaten aan pure, sterk gestileerde typografie, zonder overbodige symbolen die het publiek zouden kunnen afleiden. We wilden ons richten op de merknaam, een donkere achtergrond en moderne vector grafische elementen om het hele visuele statement te ondersteunen.
Iconografie helpt sneller communiceren
We hebben een aantal prachtige pictogrammen toegevoegd voor elke afwisseling van het product en een specifieke kleur om het onderscheid duidelijk en gemakkelijk te maken. Frisse en levendige kleuren werken goed op de donkere achtergrond en begeleiden de rauwe en gestileerde typografie op een complementaire manier. Het product was een duidelijk succes en we kijken uit naar de jaarverslagen over hoe het merk werd ontvangen en gedistribueerd. Als bureau geven we om het succes van onze producten en ons grafisch ontwerp en daarom werken we veel langer met onze klant nadat het product of de communicatie is uitgebracht. Het analyseren van de verkoop- en marktonderzoeken is een belangrijke feedback om later aanpassingen te maken voor het grafisch ontwerp en de marketingstrategie, zelfs als de klant klein is en geen ervaring heeft met een dergelijke aanpak.
Projectnaam: BODRY verpakkingsontwerp, branding
Art Director: Martin Kuspal
Agency: MAISON D’IDÉE
Client: VK SUMA s.r.o
Design year: 2015
Country: Slovakia