Logo ontwerp als eerste stap van corporate identity
Het hele proces van het creëren van het visuele imago van een nieuw bedrijf, of het rebranden van een bestaand bedrijf, begint met het ontwerpen van het logo en het kiezen van de uiteindelijke versie. Onze klant koos voor een zeer origineel en visueel sterk logo, dat perfect was om mee te werken bij het maken van een website, ontwerphandboek en gedrukt materiaal.
Ontwerphandleiding en brochure
Onderdeel van de creatie van elk logo is natuurlijk de ontwerphandleiding, die in zijn minimale ontwerp ingaat op het gebruik van het logo, de varianten, correcte toepassing, bedrijfskleuren en typografie. De uitgebreide handleiding beschrijft de verwerking van visitekaartjes, briefpapier en enveloppen. Meestal wordt zo’n ontwerphandleiding uitgebreid met het gebruik van het logo en de bedrijfsvisual op promotieartikelen, in advertenties volgens de voorkeursmedia, flyers en brochures, of het schetst een oplossing voor logoplaatsing op webpagina’s.
De hele identiteit van dit project werkt met zeer subtiele grafische elementen, dus besloten we het uiterlijk van de afzonderlijke materialen op te bouwen op basis van fotografie, subtiel werk met tekst en een secundair, driehoekig grafisch element dat diagonaal de afzonderlijke composities binnenkomt en ze verdeelt in full-colour, lege of foto-overlappende gebieden.
De uitgewerkte casestudy toont een voorbeeld van de brochure en de website, de ontwerphandleiding van elk project wordt alleen tijdens een persoonlijk gesprek gepresenteerd.
Websites, reactievermogen en toepassing van huisstijl
De huidige trend in webdesign is een zekere unificatie van compositie en individuele visuele elementen of constructieprocedures in websites, vanwege de noodzakelijke optimalisatie van inhoud voor een breed scala aan weergaveapparaten. Desondanks zijn we voortdurend op zoek naar manieren om webdesign zo goed mogelijk te koppelen aan de visuele identiteit van het project, met behoud van de algemeen geaccepteerde functionaliteit en de vereiste creativiteit.
Voor dit project bouwden we voort op de huisstijl die in het ontwerphandboek op de website was gedefinieerd door foto’s en lettertypen over te zetten en natuurlijk een secundair grafisch element toe te passen – een diagonaal doorsneden rood vlak. Het resultaat is een zeer frisse, moderne en, volgens ons, tegelijkertijd elegante website die naadloos aansluit op alle promotiematerialen en merkelementen.