Nieuw logo ontwerp van CAMASE, a.s.
Uit verschillende grafische ontwerpen van het bedrijfslogo koos de klant voor een neutraal symbool en een technisch indrukwekkend logo in de kleuren blauw en grijs. Het symbool zelf bestaat uit omgekeerde lettergrepen “c” en hun onderlinge combinatie, die betrekking heeft op de typografie die later in het logo wordt gebruikt. De opdracht van de klant was om een logo te creëren met een universeel gebruik, dat op het eerste gezicht niet per se zou lijken op het energiesegment. De klant koos voor een zeer conservatieve benadering bij de keuze van het logo met het oog op de veelzijdigheid van het toekomstige gebruik.
Originele communicatie, branding en corporate identity van het CAMASE merk in de energiemanagementsector
Voor dit project hebben we gekozen voor een zeer origineel communicatieconcept. De energiesector wordt gekenmerkt door het veelvuldig gebruik van visuals met zonnepanelen, windmolens of andere energiebronnen of -apparaten. Ons eerste idee was om deze versleten en verouderde visuals te vermijden. Na een korte zoektocht naar gerelateerde informatie, dachten we eraan om het idee van het bedrijf, namelijk het efficiënt gebruik van energie, te koppelen aan de natuur – een universeel verbindend element met elke doelgroep.
Designinspiratie in de natuur
Bij nader onderzoek ontdekten we dat kwallen een van de meest energie-efficiënte organismen in het dierenrijk zijn. Daarom kozen we kwallen als het belangrijkste visuele en ideologische motief van de communicatie. De kwallenfoto’s vormden een zeer speels en kleurrijk intens motief voor de achtergrond van het communicatiemateriaal. Tegelijkertijd is het motief ideologisch gekoppeld aan het gebied waarin het bedrijf actief is. Het doel van energiebeheer – de kernactiviteit van het bedrijf – is energiebesparing en -efficiëntie, en dit is precies wat de natuur heeft geperfectioneerd in de kwal. De klant was erg blij met ons voorstel en we zijn erg dankbaar voor het vertrouwen en de moed die ze hebben getoond bij het kiezen van het concept.
Zelfs conservatieve en saaie segmenten kunnen werken met grafisch aantrekkelijke en originele communicatie
Het lijkt op het eerste gezicht misschien niet interessant, maar we vinden elk project even uitdagend. We benaderen elke klant met dezelfde moed en gedrevenheid om hen de beste service, de meest voordelige oplossing, de juiste grafische vormgeving en strategie voor hun werkgebied te bieden. Het vertrouwen van de klant is belangrijker dan het budget om originele en interessante oplossingen te creëren. Elk succesvol project bewijst dit en we zijn blij dat CAMASE, a.s. ook kan werken met nieuwe, originele communicatie die hen duidelijk onderscheidt van de concurrentie en laat zien dat hun boodschap ertoe doet.
Webdesign op maat
De websites van de CAMASE projecten zijn niet gebaseerd op voorgedefinieerde sjablonen van vrij beschikbare content management systemen, maar zijn individueel afgestemd op de omvang, behoeften en creatieve mogelijkheden van hun inhoud. Vooral de weergave van complexe grafieken voor individuele projecten was belangrijk, dus hebben we de moeite genomen om ze omslachtig te hertekenen. Het zijn juist dergelijke delen van de inhoud die een speciale aanpak en professionele verwerking vereisen, vooral als het de bedoeling is om ze te stylen in de algehele huisstijl van het bedrijf. Het webdesign is natuurlijk volledig responsive, werkt en reageert sneller dan conventionele open source-oplossingen en maakt gebruik van een lean code-aanpak voor het maken van broncode.
Huisstijl, brochure en drukwerk – creatie van professionele ontwerphandleiding
Voor de klant ontwikkelden we een uitgebreide ontwerphandleiding die het gebruik van het logo en de toepassing van de huisstijl grondig documenteert bij de creatie van presentatiematerialen en andere communicatie in verschillende media. Het rebrandingpakket omvatte het ontwerp en de levering van visitekaartjes, briefpapier en andere gedrukte correspondentie, samen met een gelamineerde brochure die gebruikmaakt van visuals uit de campagne en de algehele verfijnde communicatie van het bedrijf benadrukt.