#webdesign #webpage #graphicdesign #videoproduction #videoproduction #videoproduction #byMAISON #identity #packaging
Speels Slowaaks webdesign voor telers van groenten en fruit, maar vooral van geweldige tomaten. We groeven de hele identiteit uit, schoten de eerste spot en combineerden alles tot een geweldige visual.
Het project begon met een verandering van verpakking
De samenwerking met OVOZELA begon, zoals veel van onze samenwerkingen, met het herontwerpen van de verpakking en het herontwerpen van de identiteit. Van de originele afbeeldingen behielden we alleen het logo, waarmee we verder werkten. Playful Tomatoes stond aan de wieg van de speelse identiteit, die uitgroeide tot een herontwerp van de website en de voltooiing van de volledige branding van het bedrijf, samen met extra illustraties van bosbessen, wortelen, paprika’s en meer.
Het ontwerp van de website zelf wordt versterkt door zijn eigen authentieke inhoud, studiofotografie en foodstyling. Alle producten op de website komen rechtstreeks van Slowaakse boerderijen, alle gearrangeerde foto’s zijn foto’s van OVOZELA en niet afkomstig uit fotobibliotheken, waarvoor we de klant bedanken dat we hen mochten overtuigen om deze foto’s te maken.
Video brengt beweging, beweging brengt leven a.k.a. banners zijn uit, video is in.
Als onderdeel van onze samenwerking met de co-op hebben we ook onze eerste campagne in eigen beheer opgenomen – van de locatieselectie tot de stemmencast en de eindmontage, we hebben alles zelf gedaan. Met zo’n uitgebreid en snel rebrandingproces waren we beter in staat om de uiteindelijke output te verzorgen. Van de beelden die we hebben geschoten, hebben we onze eigen loops gemaakt die we hebben gebruikt op sociale media, met name Facebook en Instagram, maar we hebben ze ook gebruikt bij het maken van de homepage, waar de klant de loops naar eigen inzicht kan veranderen. Het doel van de video was om beweging/leven in de website te brengen. De coöperatie OVOZELA verbouwt haar gewassen in Slowakije in een biologische omgeving en dat wilden we communiceren met echt beeldmateriaal, niet alleen met statische pagina’s.
Vergeet niet wie je klant is
En waarom een pagina als we 10.000 fans hebben op Facebook? Omdat OVOZELE zich ervan bewust is dat niet iedereen van sociale netwerken houdt en dat niet alles op sociale netwerken thuishoort.
De website van de coöperatie probeert duidelijk te maken wie lid is van de coöperatie, wat haar visie is en te wijzen op de Slowaakse oorsprong van de gewassen. Hoewel veel producten via de detailhandel worden verkocht, zijn we bij het ontwerp van de site niet vergeten dat onze klanten voornamelijk Slowaakse consumenten zijn. Daarom proberen we zoveel mogelijk informatie te geven. We zijn blij dat op de website ook de telers zelf te zien zijn, die niet bang zijn geweest om hun producten te laten zien en erachter te staan.
Het is echter belangrijk om de adwords- en remarketingmogelijkheden in andere delen van de website niet te vergeten, vooral in het contentnetwerk, dat in dit geval geschikt is voor brandbuilding. En bovenal mogen we niet vergeten dat onze klanten ook de kopers zijn van de verschillende distributiecentra. Zij zijn het die duidelijke content, informatie over het bedrijf en de mogelijkheid om direct contact op te nemen binnen handbereik willen hebben (lang leve het contactformulier).