#packaging #vegetable #spreads #handmade #byMAISON
Soms is minder meer. We houden van onze typo en dit ontwerp laat het eruit springen.
We hebben een traditioneel simplistisch verpakkingsontwerp ontwikkeld, gebaseerd op typografie en kleur. Hoewel het er eenvoudig en gemakkelijk uitziet, kostte het veel tijd en moeite om de juiste typografie en compositie te maken. We waren sterk gekant tegen het gebruik van illustraties, fotografie of andere visuele elementen op deze etiketten. Dat heeft zijn vruchten afgeworpen! Van de hele productportefeuille van 300 SKU’s werden onze groentespreads meteen het best verkochte artikel! Consumenten waardeerden het verpakkingsontwerp en hadden het gevoel dat het product boven zijn categorie uitstak.
Vanuit het oogpunt van de ontwerper hebben we een zeer traditionele benadering van verpakkingsontwerp gebruikt. Dit bewijst eens te meer dat het oog van de consument gevoelig is voor zelfs de kleinste evolutie van de typografie, die uiteindelijk bijdraagt aan de algemene perceptie van het hele grafische verpakkingsontwerp.