#branding #packaging #meggle #design
We zijn blij het geweldige nieuws met jullie te kunnen delen. Het MEGGLE lactosevrije assortiment heeft een nieuw verpakkingsontwerp. Als onderdeel van de rebranding van MEGGLE hebben we een nieuw verpakkingsontwerp gemaakt.
Lactosevrije melkproducten zijn niet langer nieuw. De eerste lactosevrije melkproducten verschenen eind jaren 1970. Dankzij de technologische vooruitgang is er nu een grote verscheidenheid aan deze producten op de markt. Klanten met dieetvoorkeuren kunnen zonder spijt genieten van hun favoriete voedingsmiddelen. De MEGGLE lactosevrije productlijn is gemakkelijk herkenbaar op de markt. Het logo met de rode markering in plaats van de letter “O” is al van verre te zien en is niet moeilijk te vinden in schappen over de hele wereld.
Als onderdeel van de rebranding van het hele MEGGLE-bedrijf kregen we een nieuwe opdracht voor de verpakking van het Lactose Free-assortiment en de uitbreiding ervan met een extra product. Vandaag kunnen mensen die hun lactose-inname verminderen genieten van desserts versierd met slagroom. Onze taak was om een ontwerpconcept voor te bereiden volgens de nieuwe visuele identiteit van het bedrijf, maar om het logo ongewijzigd te laten. Ook moesten we volledige drukgegevens voorbereiden volgens de technische vereisten van de drukkerijen. Voor dit project stonden we voor een uitdaging: de drukgegevens voorbereiden voor de pers en ze in zes kleuren inpassen zonder compromissen te sluiten. Onze prioriteit is niet alleen om de technische vereisten te volgen, maar ook om het best mogelijke resultaat te bereiken. Het uiteindelijke uiterlijk van de verpakking na het herontwerp spreekt voor zich.