#packaging #allnature #byMAISON
Onze opdracht was om een unieke visuele stijl te creëren en deze toe te passen op verschillende productlijnen. We pasten het verpakkingsontwerp aan aan het algemene merkconcept en de technologische mogelijkheden van het drukken van individuele producten. De verpakking werkt met speelse typografie die sterk gestileerd is met onregelmatige vormen om de imperfectie van de natuur op te roepen. Alle producten onder dit merk zijn volledig natuurlijk zonder gebruik van chemicaliën. Het verpakkingsontwerp volgt dit kenmerk maar werkt ook met moderne en heldere kleuren. Het is de verscheidenheid aan kleuren en de creatie van onderscheidende verpakkingen voor elke lijn die een sleutelrol speelt in het onderscheiden van granen van notenboters, oliën van badzout of chocolade van linzen. Volgens de wensen van de klant hebben we sommige verpakkingen verrijkt met originele illustraties, waardoor dit verpakkingsontwerp een hogere ambachtelijke waarde kreeg. Het merk kreeg van ons niet alleen een nieuw verpakkingsontwerp, maar ook een redesign van het logo zelf en het hele visuele concept.
Bij het creëren van de verpakkingen, die door verschillende technologische processen werden geproduceerd, kozen we altijd de optimale combinatie van materiaal en druktechnologie, waarbij we ook rekening hielden met het land en de hoeveelheid waarin ze werden geproduceerd. Om bijvoorbeeld een premium effect op kokosoliën te bereiken, gebruikten we matte polyethyleenfolie met transparantie, terwijl voor andere producten gewoon papier met een matte afwerking geschikt was. Wij geloven dat voor het ontwerpen van verpakkingen expertise in productieprocessen en kennis van het gedrag van verschillende materialen net zo belangrijk is als creativiteit en flair voor grafisch ontwerp.