#packaging #privatelabel #whitelabel #penny #design
We hebben de voedselverpakkingen van Karlova koruna aangekleed met een nieuwe huisstijl. Naast het herontwerpen van bestaande producten vroeg Penny Market in Tsjechië ons om nieuwe producten toe te voegen aan de productlijn van het huismerk.
Bij de branding van de verpakkingen voor de producten van Karlova koruna kregen we de opdracht om een geheel nieuwe visual te ontwerpen, inclusief een nieuw logo. We besloten het oorspronkelijke logo in de vorm van een bord te nemen, het aanzienlijk te vereenvoudigen en het krachtige symbool van de koninklijke kroon toe te voegen. We kozen voor een strak typografisch lettertype om het symbool te laten opvallen, terwijl het hele ontwerp, dat zich naar beneden en opzij uitstrekt, wordt geïllustreerd.
Terwijl we in het ontwerp van Penny Market’s andere huismerk – Crip Crop – de hele visual samenbrachten door licht hout te gebruiken als het belangrijkste materiaal, gingen we de andere kant op met de Charles Crown. De oorspronkelijke look van de producten werkte met donker hout als een van de hoofdmotieven. We besloten deze look aanzienlijk te verjongen en ons herontwerp te baseren op gekleurde zegels.
We designed the branding seals to have their prescribed color-coding in 18 different colors. For example, we use a purple variant for sweet pastries, green for spreads and frozen products wear blue. In this way, we have ensured that related products follow a unified visual line and already belong together at first glance. We decided to keep the seal as the main communication element of the design, so the most important advantages and product features are listed here. On the sides, the seal is accompanied by a tastefully prepared product photo, which was supplied to us by an external photography studio for the individual packages.
We ontwierpen de merkzegels met hun voorgeschreven kleurcodering in 18 verschillende kleuren. We gebruiken bijvoorbeeld een paarse variant voor zoet gebak, groen voor broodbeleg en diepvriesproducten dragen blauw. Op deze manier hebben we ervoor gezorgd dat verwante producten een uniforme visuele lijn volgen en op het eerste gezicht al bij elkaar horen. We hebben besloten om het zegel als belangrijkste communicatie-element van het ontwerp te houden, dus de belangrijkste voordelen en producteigenschappen worden hier opgesomd. Aan de zijkanten wordt het zegel vergezeld door een smaakvol opgemaakte productfoto, die ons werd aangeleverd door een externe fotostudio voor de afzonderlijke verpakkingen.
De verpakking van de Karlovy Koruna productlijn heeft een coherente grafische stijl, die in de toekomst kan worden uitgebreid naar andere producten. Als Penny Market bijvoorbeeld besluit om een nieuwe lijn met niet eerder bestaande voedingsmiddelen te produceren, hebben we al kleurenschema’s voorbereid en kan de hele visuele stijl naar behoefte worden vergroot of verkleind om aan de behoeften van de nieuwe producten te voldoen. Momenteel hebben we deze branding toegepast op dunne verpakkingen zoals suikers of gistpoeders, zakjes met knoedelmix of bladerdeeg, kuipjes met salades en spreads of ontbijtkoek, sojarepen en andere kleine producten.