#pennymarket #cereal #musli #redesign #privatebrand #byMAISON
Onze grootste uitdaging tijdens het ontwerpproces van de Crip Crop verpakkingen voor Penny Market was om alle producten te verenigen onder een geïntegreerde visual. Sommige producten zoals cornflakes en müsli bestonden al met oudere ontwerpen en onze taak was om ze te verjongen en om te zetten in de nieuwe grafische taal. Aan de andere kant moesten sommige producten zoals pap of andere smaken van de repen vanaf het begin worden gecreëerd en met een andere druktechnologie.
In totaal moesten we 7 producten in 27 smaken maken. Een smaakvol Bordeaux-kleurig logo met een natuurlijk ogende textuur van licht hout werd gekozen als de belangrijkste pijler van ons ontwerp, aangevuld met prachtig gearrangeerde productfotografie, die werd geleverd door een externe grafische studio.
Het belangrijkste doel van onze communicatie was dat de klant Crip Crop zou vertrouwen als leverancier van smakelijke en natuurlijke ontbijtproducten en snacks. Het verpakkingsontwerp van de nieuwe Crip Crop verpakking is strak en geeft precies de belangrijkste voordelen en kenmerken van het product weer. Dankzij de kleurcodering is het gemakkelijk om de smaken te onderscheiden en je favoriet te identificeren in het schap in de supermarkt.
De grootste uitdaging bleek het drukproces te zijn. Niet alleen moesten we alle belangrijke informatie in de aanzienlijk kleinere ruimte kwijt, maar bij sommige smaken werkten we ook met de transparantie van de verpakking. Een deel van de verpakking is gereserveerd voor het transparante venster voor de reep zelf om het ontwerp aan te vullen en naar een heel nieuw niveau te tillen. Oplettende mensen zullen misschien de kleine vereenvoudiging van het lettertype in de titel van de repen opmerken, zonder welke de transparantie niet mogelijk zou zijn.
Uiteindelijk zijn we blij dat we erin geslaagd zijn om het ontwerp strak en fris te houden. Hierdoor zul je je favoriete Crip Crop-producten niet verwarren met iets anders.